FødevareWatch

Brødkæmpe skal kæmpe sig væk fra minus – forbrugeradfærd er den store ubekendte

Der er underskud hos Lantmännen Unibake for 2021, mens omsætningen stiger lidt. Indtjeningen skal sikres med skarpere profil og nye produkter, mens forbrugernes adfærd er et stort spørgsmål, siger adm. direktør Anette Kalle.

Adm. direktør Anette Kalle fra brødkæmpen Lantmännen Unibake holder nøje øje med, hvordan forbrugerne reagerer på prispresset i den kommende tid. | Foto: Morten Pape, Horsens Folkeblad/jfm

Bundlinjen lyser rødt for 2021 i brødselskabet Lantmännen Unibake, men omvendt er der en lille stigning i omsætningen.

På linje med de fleste andre fødevareproducenter er det voldsomme omkostningsstigninger, der sammen med engangsomkostninger i anlæg og IT bærer skylden for underskuddet på 4,9 mio. kr. mod et plus på 5,2 mio. kr. året før.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier