Danish Crown: Efterspørgslen tager et nøk opad med grillsæsonen indtog

Der er fart på efterspørgslen i Danish Crown, efter der for alvor er blevet taget hul på grillsæsonen. Ifølge slagteriet ser turistsæsonen i Sydeuropa også lovende ud efter år med stor coronapåvirkning.
Foto: PR
Foto: PR

Med solens og forårets ankomst er der nu for alvor blevet taget hul på grillsæsonen.

Det skriver Danish Crown i slagteriets ugentlige nyhedsbrev.

Ifølge slagteriet er der de seneste uger kommet fart på efterspørgslen, hvorfor afregningen igen har taget et nøk op på tværs af Danish Crowns kategorier.

”Nu hvor påsken er veloverstået, kan vi konstatere, at alt fra grillsæson til restaurationsbranchen herhjemme for alvor er kommet op i omdrejninger. Derfor handler det nu om at sikre de nødvendige råvarer, så vi kan holde de danske forbrugere forsynet gennem det sene forår og sommeren,” lyder det i brevet fra Finn Klostermann, adm. direktør i Danish Crown Beef.

”Derfor hæver vi noteringen bredt, men giver især kalvene et ekstra skub, da efterspørgslen på de produkter er meget høj,” siger direktøren videre.

Lovende turistsæson i vente

Særligt en produktkategori ser ifølge slagteriet lovende ud, kigger man ind i den kommende sommersæson: Burgerbøffer.

”Vi producerer burgerbøffer som aldrig før til både det danske og tyske marked. Efterspørgslen er meget stor, men det er også et produkt, som er nemt og tiltalende at gå til. Specialburgerne er noget af det, vi sælger allermest af. Samtidig er der i fuld fart på kalvekødet. Mange detailkunder har svært ved at skaffe det røde kød, hvor prisen er ekstra høj, men det betyder i stedet god plads – og flot salg – til kalvekødet, siger Henning Sønnichsen, der er salgsdirektør i Danish Crown Beef.

Danish Crown vurderer desuden, at turistsæsonen ser ud til at blive god. Og de sydeuropæiske kunder er ifølge slagteriet begyndt at lægge ”pæne ordrer til gode priser”.

”Efter et par år med stor usikkerhed i turistområderne og skiftende restriktioner, tegner det endelig til at blive en sommersæson som ”normalt” med masser af turister og udespisning i Sydeuropa. Det mærker vi allerede på de nuværende ordrer, men også på de følere, som kunderne lægger ud,” siger Henning Sønnichsen.

Slagterikoncernen Tican skal have ny direktør

Danish Crown-direktør: ”Det er en bevægelse i markedet uden sidestykke i historien”

DI Fødevarer om nyt CO2-udspil: Konkurrenceforvridende for store fødevarevirksomheder

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter