Med nyt program vil Danish Crown gøre alt sin emballage genanvendelig

Med et mål om at gøre alt sin emballage genanvendelig i 2030 og reducere forbruget med 30 pct. har Danish Crown fremlagt sin nye emballagestrategi.
Foto: PR / Danish Crown
Foto: PR / Danish Crown

Slagterikoncernen Danish Crown lancerer et nyt innovationsprogram, hvor man i samarbejde med partnere vil udvikle fremtidens emballage, så en samlet ambition om at gøre alt sin emballage genanvendelig i 2030, og samtidigt reducere forbruget med 30 pct.

Det skriver koncernen i en pressemeddelelse, hvor det også hedder, at koncernen hvert år bruger 88.600 ton emballage.

”Gode ideer bliver sjældent dårligere af flere øjne, og vi tror på, at samarbejde og partnerskaber på tværs er nøglen til at skabe en langt mere cirkulær økonomi. Måske kan vi endda opfinde en løsning, så emballage ikke længere er en miljøbelastning. Det, synes vi, kunne være enormt spændende at arbejde med som målsætning, og det passer godt til vores koncernstrategi ”Feeding the future”. Her forpligter vi os til hele tiden at udfordre, hvordan vi producerer fremtidens fødevarer,” siger Lars Feldskou, koncernindkøbsdirektør i Danish Crown.

Som del af den nye strategi skal 90 pct. af Danish Crowns emballage i 2025 være genanvendelig, og forbruget af emballage skal være reduceret med 15 pct.

Det nye program har fået navnet ”Supplier Driven Innovation program”, og det indeholder bl.a. mål om at finde en løsning, så dele af virksomhedens emballage på sigt kan blive nedbrydelig.

(Denne artikel er leveret i samarbejde med vores søstermedie FødevareWatch)

Velux fjerner alt plasten i emballagen på 90 pct. af deres vinduer  

Niras og Miljøstyrelsen vil nedbringe brugen af plast i landbruget 

England, Wales og Nordirland indfører afgifter på plastemballage  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter