Guldfågeln og Kronfågel, der er to svenske kyllingeproducenter, er faldet gevaldigt langt ned på Sustainable Brand Index’ liste over bæredygtige mærker, skriver svenske Foodsupply.
Kronfågel falder 197 pladser for at placere sig på plads 278, og Guldfågeln falder 187 pladser for at lande på plads 282 ud af 410 mærker. Undersøgelsen er udarbejdet på baggrunnd af 24.300 svenskeres svar til, hvordan de rangerer forskellige brands ud fra et bæredygtighedsperspektiv.
Ifølge Erik Elvingsson Hedén, der er adm. direktør i Sustainable Brand Index, så er det kyllingeproducenternes placering ikke overraskende.
”Det var ikke uventet. Det har været meget medieopmærksomhed omkring deres dyrs forhold. De har heller ikke formået at være tydelige i deres kommunikation,” siger han.
Danpo investerer 20 millioner i jysk slagteri
Virksomhed bag kyllingealternativ rejser mere end halv milliard