Endnu et samarbejde er på plads for spiritusgrossisten Drinx og vinhandleren Kjær & Sommerfeldt, der fremover vil forhandle Mikkeller-øl i deres sortiment.
Det skriver Mikkeller i en pressemeddelelse, hvor man med samarbejdet håber, at blive større på on trade-markedet.
”De store bryggerier sidder tungt på on trade-markedet, og markedet er generelt svært tilgængeligt for små og mellemstore producenter af specialøl. Vi har derfor valgt at indgå et samarbejde med Drinx og Kjær & Sommerfeldt, som med deres full service-tilgang kan tilbyde on trade-kunderne et attraktivt alternativ til de store ølleverandører i markedet,” siger Johannes Pagh, der er salgschef i Mikkeller, og fortsætter:
”Med Drinx og Kjær & Sommerfeldt som partnere kan vi nå ud til et bredere publikum, og on trade-kunderne kan præsenteres for Mikkeller som et efterspurgt tilvalg til de gængse bryggerier. Sammen kan vi tilbyde et stærkt og unikt setup inden for specialøl og alkoholfri øl.”
Drinx er totalleverandør til oplevelsesbranchen, og kundelisten tæller mere end 1500 barer, caféer, restauranter og natklubber. De seneste år har grossisten i tillæg til sin spiritusforretning udvidet indsatsen af bl.a. øl og vin og indgik i 2021 et samarbejde med Kjær & Sommerfeldt og ølgrossisten One Pint.
Nyt alkoholforbud høster klapsalver hos Horesta
Pizza Hut-ejer melder om stort dyk i Kina
Nordsjællandsk bagerikæde får ny direktør