Fødevarekoncernen Unilever skal offentliggøre ernæringsindhold for fødevareporteføljen, som inkluderer Ben & Jerry’s og Magnum-is, Hellmanns mayonnaise og Knorr-terninger, efter pres fra investorer.
Det skriver Financial Times.
Unilever, som er verdens største isproducent, opstiller de nye mål inden oktober. Selskabet vil vurdere præstationen af sine varer på seks parametre, herunder Storbritanniens definition af ”højt indhold af fedt, sukker og salt”. Ifølge avisen, vil Unilever være den første globale fødevarekoncern, der offentliggør ernæringsmæssige præstationer på den måde.
”Den lovede gennemsigtighed sætter ny standard for industrien. Vi håber og forventer, at andre vil følge efter,” siger Catherine Howarth, der er adm. direktør for aktionærgruppen Shareaction, der har været med til at presse Unilever til at foretage ændringerne.
Efter presset fra investorerne, har fødevaregiganten også sat ambitionsniveauet for at sælge mere sund mad op. Unilevers mål for sin fødevareafdeling, som har en årlig indtægt på 20 mia. euro, omfatter en fordobling af antallet af produkter, der leverer ’positiv ernæring’ inden 2025.
Aktivistisk investor dropper Oreo-ejer
Unilever rygtes at ville skære i antallet af chefer
Avis: Carlsberg i stort dilemma omkring aktiviteten i Rusland