Fra mest at være orienteret mod chokoladerne, kommer der i fremtiden også til at være masser af saltkringler eller "pretzels" i porteføljen hos den amerikanske konfekturekæmpe Hershey.
Selskabet har i to forskellige lagt 1,2 mia. dollar, eller hvad der svarer til 7,8 mia. kr., for Dots Pretzels og Pretzels Inc, skriver bl.a. Reuters.
De to selskaber omsatte tilsammen for 275 mio. dollar i de 12 måneder frem til udgangen af september, oplyser Hershey.
Saltkringle-kategorien har ligesom den øvrige snack-kategori oplevet stor vækst i USA under corona.
De to opkøb indgår som del af chokoladeproducenten Hersheys strategi i de senere år, hvor man udover de traditionelle produkter tilbage i 2018 og 2019 købte Amplify Snack Brands, der laver popcorn under brandet Skinnypop, for 1,6 mia. dolllar og siden også købte proteinbarselskabet One Brands for 400 mio. dollar.
Orkla overtager "proteinfabrik"
Hershey køber proteinbarselskab i milliardhandel
Hershey står bag stor kakaohandel
Hershey rygtes mod nyt storopkøb