FødevareWatch

Kinesisk Arla-salg buldrer over 2019-niveau

Efter et 2020 i Kina, der mere eller mindre kunne hives ud af kalenderen hos Arla, ser mejerikoncernen sammen med sine internationale konkurrenter igen stor fremgang i salget. Topchefen melder om vækstrater på 20-40 pct.

Foto: PR / Arla

De kinesiske myndigheder var hurtige til at lukke ned for importen af en lang række fødevarer, da corona-pandemien stadig var i sin vorden i begyndelsen af 2020.

Det fik særdeles stor betydning for blandt andet globale mejerikæmper som Fonterra fra New Zealand, Frisland Campina fra Holland og Arla med hovesæde i Danmark. Men i 2021 er bøtten igen blevet vendt, siger Arla-topchef Peder Tuborgh i forbindelse med præsentationen af Arlas regnskab for første halvår af 2021.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier