USA's største madleveringsfirma Doordash forbereder sig på at indtage det tyske marked i forsøget på at etablere sig i Europa.
Doordash delte mandag 15 jobopslag med henblik på at skaffe ansættelsesstillinger i Berlin.
Det skriver Financial Times.
Amerikanske Doordash, som har en andel på 55 pct. af det nationale marked, gør klar til ekspansion i Berlin og kan ifølge avisen forvente stærk konkurrence fra andre madleveringsfirmaer såsom Foodpanda og Uber Eats.
Doordash har det seneste stykke tid haft et stigende fokus på levering af dagligvarer i form af toiletartikler, alkohol og blomster, hvor virksomheden på det tyske marked vil konkurrere mod Gorillas og Flink.
På trods af adskillige jobopslag er markedsekspansionen i Tyskland stadig ikke offentliggjort, oplyser avisen.
Doordash ventes dog ifølge avisen også at udvide i resten af Europa inklusive Storbritannien.
"Vi vurderer fortsat vores ekspansionsmuligheder, da vores mål er at vokse på det internationale marked," skriver Doordash i en note ifølge Financial Times.
Nyheden om Doordashs indtog i Tyskland kommer, efter at Uber Eats annoncerede sin plan om at ekspandere i Berlin i april, skriver Financial Times.
Hungry-ejer vil igen indtage hjemlandet
Stort underskud i første børsregnskab hos madleverandør
Leveringsplatform vurderet til mere end 43 milliarder