Salling Groups donationer skal give Føtex bedre image

Fokus på velgørende donationer, klima og sundhed skal være med til at skabe et bedre image for Føtex-kæden, lyder det fra marketingdirektør.
Foto: Charlotte De La Fuente/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Foto: Charlotte De La Fuente/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

De senere års store donationer fra Salling Groups ejer siden 2017, Salling Fondene, skal også være med til at præge Føtex-kædens image i en mere positiv retning. Det skriver Børsen.

Føtex skal ifølge marketingdirektør Karin Sommer bruge den skærpede fokus på klima, sundhed og især donationerne til lokale formål rundt om i landet til at ændre på den gængse opfattelse af Føtex-kæden.

"Historisk set har vi nok været opfattet lidt blå med købmandskab som den primære værdi. Vi har stadig fokus på bundlinjen og på at lave en profitabel forretning, for det er årsagen til, at vi nu kan tillade os give penge tilbage til samfundet," siger Karin Sommer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter