FødevareWatch

Salling Groups donationer skal give Føtex bedre image

Fokus på velgørende donationer, klima og sundhed skal være med til at skabe et bedre image for Føtex-kæden, lyder det fra marketingdirektør.

Foto: Charlotte De La Fuente/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

De senere års store donationer fra Salling Groups ejer siden 2017, Salling Fondene, skal også være med til at præge Føtex-kædens image i en mere positiv retning. Det skriver Børsen.

Føtex skal ifølge marketingdirektør Karin Sommer bruge den skærpede fokus på klima, sundhed og især donationerne til lokale formål rundt om i landet til at ændre på den gængse opfattelse af Føtex-kæden.

"Historisk set har vi nok været opfattet lidt blå med købmandskab som den primære værdi. Vi har stadig fokus på bundlinjen og på at lave en profitabel forretning, for det er årsagen til, at vi nu kan tillade os give penge tilbage til samfundet," siger Karin Sommer.

Mere fra FødevareWatch

Sløv sagsbehandling bremser fastfoodkædes udvidelse

Fastfoodkæden Sunset Boulevard har i år haft planer om at åbne seks til otte restauranter rundt om i Danmark. De planer er dog blevet skudt til hjørne på grund af lange ventetider på en byggesagsbehandler og byggetilladelser.

EU-lovgivning vil koste fødevarebranchen 140 millioner kroner

Det vil i gennemsnit koste alle fødevarevirksomheder et par tusinde kroner at overgå til nye regler om betalingsfrister og ansvarlig handel. De årlige omkostninger er dog reduceret kraftigt ved dansk beslutning om overimplementering, anslår Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Venstre vil åbne restauranter uden coronapas

Som et af fem konkrete forslag til en hurtigere genåbning vil Venstre have åbnet for både udendørs og indendørs servering på restauranter uden coronapas, når der senere på ugen skal forhandles om yderligere åbning af samfundet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier