FødevareWatch

Todelt oksekødsmarked "humper af sted på ét ben"

Efter en vinterferieuge, hvor afsætningen af oksekød har været bedre end normalen, kigger salgsdirektør i Danish Crown igen ind i et marked, der har covid-19 som kedeligt bagtæppe.

Foto: Finn Frandsen / Ritzau Scanpix

Coronapandemien holder fortsat afsætningen af dyre oksekødsudskæringer i et jerngreb, skriver Danish Crown Beef i en markedsopdatering.

Efter en uge syv, hvor salget til europæerne har været bedre, end når de normalt er på skiferie, mangler kødkæmpen i denne uge igen foodservicesektoren, der i Danmark i vid udstrækning er lukket ned på tredje måned.

"Markedet humper af sted på ét ben, fordi vi fortsat mangler en meget stor del af vores afsætningskanaler i salget til restauranter, cafeer og kantiner. Så selvom vi har et rigtigt godt samarbejde med den danske detailhandel, hvor vi oplever en god dialog, så har vi et todelt marked, fordi vores kunder i foodservice fortsat bliver holdt i skak af restriktioner," udtaler Henning Sønnichsen, salgsdirektør i Danish Crown Beef.

I Sydeuropa har der været lysninger og aktivitet i Spanien og Italien, men de er til direktørens ærgrelse igen fladet ud.

"Det er ikke længe siden, at døren til Sydeuropa var fuldstændig lukket, så det er selvfølgelig positivt, at der kommer aktivitet derfra, men det er stadig i en indledende fase, og det svinger i takt med smittetrykket," siger Henning Sønnichsen.

500 nye medarbejdere skal sikre Danish Crowns voksende produktion

Lave priser sætter sig i tallene hos norsk seafoodkoncern Hjemmegående feriefolk luner i køligt kødmarked Orkla lægger milliarder for kritiseret kostselskab 

Mere fra FødevareWatch

Aarstiderne vil sætte sig på mere af hverdagen

Måltidskasser med aftensmad flankeres af nye tiltag, der skal gøre Aarstiderne til et bredere alternativ til onlinesupermarkederne. Yderligere tiltag er på vej efter et år, hvor antallet af solgte kasser steg med 20 pct.

Pandemi giver rekordforventninger i cocktail-selskab

Et forår præget af fortsatte restriktioner i det danske natteliv får Cocktail Company til at skrue forventningerne et nøk opad. "Efter vores virtuelle omstilling forventer vi nu, at det bliver virksomhedens bedste kvartal nogensinde," siger stifter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier