Coronapandemien holder fortsat afsætningen af dyre oksekødsudskæringer i et jerngreb, skriver Danish Crown Beef i en markedsopdatering.
Efter en uge syv, hvor salget til europæerne har været bedre, end når de normalt er på skiferie, mangler kødkæmpen i denne uge igen foodservicesektoren, der i Danmark i vid udstrækning er lukket ned på tredje måned.
"Markedet humper af sted på ét ben, fordi vi fortsat mangler en meget stor del af vores afsætningskanaler i salget til restauranter, cafeer og kantiner. Så selvom vi har et rigtigt godt samarbejde med den danske detailhandel, hvor vi oplever en god dialog, så har vi et todelt marked, fordi vores kunder i foodservice fortsat bliver holdt i skak af restriktioner," udtaler Henning Sønnichsen, salgsdirektør i Danish Crown Beef.
I Sydeuropa har der været lysninger og aktivitet i Spanien og Italien, men de er til direktørens ærgrelse igen fladet ud.
"Det er ikke længe siden, at døren til Sydeuropa var fuldstændig lukket, så det er selvfølgelig positivt, at der kommer aktivitet derfra, men det er stadig i en indledende fase, og det svinger i takt med smittetrykket," siger Henning Sønnichsen.
500 nye medarbejdere skal sikre Danish Crowns voksende produktion
Lave priser sætter sig i tallene hos norsk seafoodkoncern Hjemmegående feriefolk luner i køligt kødmarked Orkla lægger milliarder for kritiseret kostselskab