330 elever får osteundervisning på nettet

330 elever fra Hotel- og Restaurantskolen modtager i denne uge digital hjemmeundervisning og ostemagning.
Foto: Joachim Ladefoged/JPA
Foto: Joachim Ladefoged/JPA

Mejeriforeningens ostekulturkampagne Ost & ko afholdes i denne uge for 330 elever fra Hotel- og Restaurantskolen i København, der bag hver deres skærm i denne uge skal lære mere om dansk ost.

Eleverne bliver onsdag og torsdag delt op efter faggrupper, så tjener- og kokkeelever modtager differentieret undervisning.

"Vi udleverer ostepakker til vores elever forud for den digitale undervisning, og hjemme foran deres skærme skal de sammen og hver for sig nørde i eksempelvis dansk ostekultur, ostetyper og sensorik. De skal simpelthen sidde med hver deres hvidskimmeloste, danbo og BGB-oste foran computerne, hvor de gode mennesker fra Ost & ko vil guide dem, forestå smagninger og den slags," udtaler Søren Poul Nielsen, vicedirektør ved Hotel- og Restaurantskolen.

I løbet af halvanden time skal de 330 elever smage på seks forskellige danske oste inden for ostetyperne hvidskimmel, blåskimmel, fast modnet og BGB-ostene danbo og havarti. De skal samtidig lære noget om ostetyperne, kvalitetsvurdering, sensorik, ostefagligt sprog, produktion, pairing og anvendelse, hedder det i en meddelelse.

Sushikæde vil skaffe flere danske sushikokke til køkkenet Aktører: Genetabler ambition om 60 procent økologi i alle offentlige køkkener 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter