FødevareWatch

Rapport: Klare principper skal modvirke vildledende klimapåstande

For at undgå greenwashing af fødevareprodukter stilles der en række principper op for, hvordan man som producent må kommunikere klimareduktioner, lyder det i en ny rapport.

Foto: Jens Hartmann Schmidt

Markant reduktion i CO2-aftrykket for et produkt skal have klar dokumentation for at gælde hele produktet og ikke kun for mindre ting.

Det skriver Dansk Handelsblad på baggrund af en rapport foretaget af tidligere direktør i Økologisk Landsforening, Paul Holmbeck, sammen med tænketanken Concito.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier