FødevareWatch

Sticks'n'Sushi stormer frem i Storbritannien

De tektoniske plader under sushikæden Sticks'n'Sushis britiske forretning har forrykket sig under corona. Særligt én salgskanal trækker frem.

Foto: Martin Slottemo Lyngstad

Andelen af sushibakker to-go der langes over Sticks'n'Sushis diske i London, er kun gået en vej under pandemien – faktisk til et punkt, hvor de udgør halvdelen af omsætningen.

Det fortæller bestyrelsesformand for danske sushikæde, Jens Aaløse, til Berlingske, hvor han uddyber, at kædens fokus på mad ud af huset generelt har reddet meget i kæden gennem coronapandemien.

"Vores fokus på takeaway i Danmark gik godt, men måske endnu mere positivt var det, at vi lykkedes at vokse på takeaway-markedet i London, som historisk set ikke har været specielt stort. Det betyder, at vi har klaret os relativt bedre end andre i industrien," siger bestyrelsesformanden til avisen.

Ifølge Jens Aaløse har takeaway-andelen i den britiske forretning gået fra at udgøre omkring 10 pct. af omsætningen før krisen, til i dag at udgøre omkring 50 pct.

Sticks'n'Sushi ser muligheder i brexit-kaos

Sticks'n'Sushi henter ny kommerciel direktør

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier