Fødevaregiganten Nestlé lancerer et nyt plantebaseret alternativ til tun.
Det skriver Reuters.
I denne måned lanceres produktet i Schweiz, men planen er, at tun-alternativet skal udrulles globalt. Det nye tunalternativ skal sælges under brandet Garden Gourmet og skal fremstilles af ærteprotein. Det skal være tilgængeligt på køl i detailhandlen samt som ready-to-eat sandwich.
Nestlé har over en årrække investeret i plantebaseret mad for at gøre deres færdigretter mere trendy og mere tiltalende for forbrugere, der gerne vil reducere deres kødindtag. Den plantebaserede tun vil blive tilføjet til koncernens i forvejen eksisterende sortiment af plantebaseret kød, pølser, ost og bacon.
Nestlés vegetariske salg voksede 40 procent i første halvår af 2020.
De plantebaserede løsninger lander på stadig flere tallerkner kloden rundt, og hos Nestlé nyder to store brands, Maggis og Garden Gourmet, godt af den øgede opmærksomhed.
Nestlés salg af af plantebaserede kødalternativer nåede over 1,4 mia. kr. sidste år.