Beyond Meat udnytter høje kødpriser med rabatter

Veganervirksomheden forsøger at lokke nye kunder i butikken med tilbud i detailhandlen.
Foto: MOE DOIRON/REUTERS / Ritzau Scanpix
Foto: MOE DOIRON/REUTERS / Ritzau Scanpix

Beyond Meat har under coronapandemien tilbudt rabatter for at tilskynde forbrugerne til at prøve deres plantebaserede burgere og andre produkter.

Det skriver Marketwatch.

Taktikken er en del af en bredere strategi i håb om at udbrede kendskabet af forretningen til nye kunder.

"Vi har udviklet gode tilbud til detailhandlen og tilbudt salgsfremmende prisfastsættelser for at tilskynde til større forbrug i en tid med høje oksekødspriser," sagde direktør Ethan Brown tirsdag om strategien og er stolt at at rapportere, at tiltagene har været "særdeles effektive".

Omsætningen i Beyond Meat steg med 69 pct. i andet kvartal, men øgede covid-19 omkostninger holdt resultatet i virksomheden nede.

"Jeg er stolt over vores rekordomsætning og vækst i en meget udfordrende periode. Da covid-19-pandemien ramte på tværs af fødevareindustrien, ændrede vi på aktiverne og ompakkede og omdirigerede produkter til øget forbrugerefterspørgsel i detail" fortalte Ethan Brown i forbindelse med regnskabet onsdag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter