FødevareWatch

Beyond Meat udnytter høje kødpriser med rabatter

Veganervirksomheden forsøger at lokke nye kunder i butikken med tilbud i detailhandlen.

Foto: MOE DOIRON/REUTERS / Ritzau Scanpix

Beyond Meat har under coronapandemien tilbudt rabatter for at tilskynde forbrugerne til at prøve deres plantebaserede burgere og andre produkter.

Det skriver Marketwatch.

Taktikken er en del af en bredere strategi i håb om at udbrede kendskabet af forretningen til nye kunder.

"Vi har udviklet gode tilbud til detailhandlen og tilbudt salgsfremmende prisfastsættelser for at tilskynde til større forbrug i en tid med høje oksekødspriser," sagde direktør Ethan Brown tirsdag om strategien og er stolt at at rapportere, at tiltagene har været "særdeles effektive".

Omsætningen i Beyond Meat steg med 69 pct. i andet kvartal, men øgede covid-19 omkostninger holdt resultatet i virksomheden nede.

"Jeg er stolt over vores rekordomsætning og vækst i en meget udfordrende periode. Da covid-19-pandemien ramte på tværs af fødevareindustrien, ændrede vi på aktiverne og ompakkede og omdirigerede produkter til øget forbrugerefterspørgsel i detail" fortalte Ethan Brown i forbindelse med regnskabet onsdag.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier