FødevareWatch

Kødfrit selskab forarger briter med kampagne

The Meatless Farm med den danske iværksætter Morten Toft Bech i front er kommet på mange briters læber efter, at en provokerende reklamekampagne har fundet plads i det offentlige rum.

Foto: PR / The Meatless Farm

Med sloganet "Now that's a M*** F*** burger!" på store reklamebannere har den plantebaserede producent The Meatless Farm fået etableret sig med en ikke-uvæsentlig omtale i Storbritannien.

Med henvisning til tal fra analysehuset skriver The Guardian, at The Meatless Farm i de seneste måneder har set salget af plantebaseret kød blive tredoblet, og samlet ligger man i år 179 pct. over niveauet sidste år.

Den fremgang bruger The Meatless Farm som afsæt til lancering af den opsigtsvækkende kampagne, der med vækstdirektør Michael Hunters ord skal ses som et humørfyldt indspark, som skal få flere til at spise plantebaseret.

"Vi følte, at nationen havde brug for lidt af et løft, da det har været en hård tid for alle. Så mere end nogensinde før ønskede vi at skabe noget let og sjovt, som forbrugerne vil kunne huske, når de leder efter alternativer til kød," udtaler han til avisen.

Kampagnen er den største i The Meatless Farms historie, og den koster ifølge avisen 1,5 mio. britiske pund, svarende til 12,4 mio. kr.

Udover det i nogle øjne provokerende udsagn reagerer flere organisationer i The Guardian med afstandtagen til, at der skulle være behov for at briterne overgår til en mere plantebaseret kost, og Advertising Standards Authority kigger på, om reklamerne forbryder sig mod god britisk skik og lovgivning.

The Meatless Farm er grundlagt af danske Morten Toft Bech, som sammen med sine partnere er i færd med at etablere sig på markeder i Europa, Nordamerika og Asien.

Kødfri dansker starter op i Asien

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier