FødevareWatch

Nestlés vegetariske salg voksede 40 procent i første halvår

De plantebaserede løsninger lander på stadig flere tallerkner kloden rundt, og hos Nestlé nyder to store brands godt af den øgede opmærksomhed.

Under Garden Gourmet-brandet har Nestlé tiligere lanceret sin Incredible Burger. Efter en klage er navnet nu ændret til Sensationel Burger. Foto: PR

Kurven for salg af vegetariske fødevarer går kun en vej i disse år, og i det seneste halve har den været stejl hos verdens største fødevareproducent.

Ifølge Food Navigator steg Nestlés salg af vegetariske fødevarer under brands som Maggis og Garden Gourmet med 40 pct. i forhold til året før. I Danmark findes Garden Gourmet under brandet Hälsans Kök.

Til mediet siger en unavngiven talsperson fra Nestlé, at det øgede salg af kødfrie produkter i høj grad kan tilskrives det faktum, at langt flere forbrugere under corona-nedlukningen har forsøgt sig med alternativer til de almindelige kødretter.

Efter klage bliver Nestlés "Incredible Burger" til "Sensational Burger"

Nestlé lancerer plantebaserede pølser

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier