Dining Week fejrede i februar tiårs jubilæum med sit faste koncept, hvor kunder i en uge kan købe sig til et besøg på restauranterne til lave priser.
Nu er konceptet tilbage for at booste Københavns madscene ovenpå coronaepidimien og dertilhørende lukning af restauranterne. Konceptet kaldes denne gang "Dining Week Genåbningen" og starter mandag.
Det skriver Berlingske.
"Restaurationsbranchen er blevet trukket igennem en forfærdelig tid. Den har mistet en hulens masse penge, og mange ligger på vippen til at begære konkurs. Alt, hvad der får folk til at gå ud og spise lige nu, er vigtigt," siger siger Bjørn Beyer fra Foodmovers, der sammen med Politiken står bag den aktuelle Dining Week.
Konceptet er denne gang udvidet fra én til to uger. Derudover er priserne hævet med 40 kr. for en treretters menu på de deltagende restauranter.
"Normalt sænker vi priserne for at gøre det attraktivt for forbrugeren at hoppe lidt rundt. For at hjælpe restauranterne har vi denne gang hævet priserne til det, der normalt er gennemsnittet for en treretters menu. Fordelen for restauranterne er, at de ved præcis, hvor mange gæster der kommer," siger Bjørn Beyer.