Med en toplinjevækst på 40 mio. kr. til i alt 613 mio. kr. har den netop tiltrådte landechef Kenn Milton overtaget et Nordisk Kellogg i god fremgang.
Af regnskabet fremgår det, at selskabet, hvor man markedsfører, sælger og distribuerer morgenmadsprodukter fra Kelloggs og chips fra Pringles i hele Norden, har leveret et resultat på linje med forventningerne.
Driftsresultatet voksede med godt 4,5 mio. kr. til 16,8 mio. kr., mens resultatet før skat blev reduceret med godt 2 mio. kr. til 10,8 mio. kr.
I ledelsesberetningen hedder det, at man i 2019 har leveret en forbedret effektivitet, og om årsagen til fremgangen på toppen hedder det, at salget af snacks og spiseklar-morgenmad er steget.
Det endelige overskud i Nordisk Kellogg blev i året på 7,3 mio. kr. mod 1,6 mio. kr. i 2018.
"2019 var et succesfuldt år for forretningen. Vi udnyttede væksten i kategorien for snacks med et øget salg af i vores Pringles-forretning og gennem aktivering i marked og i butik," skriver ledelsen anført af Kenn Milton og tilføjer:
"Vores kampagner og tilbud har givet god genlyd hos vores forbrugere. Endvidere havde morgenmadsforretningen en fortsat fin vækst, drevet af stærk butiksaktivitet og nye innovationer. Vi har etableret et solidt fundament og en solid tilstedeværelse på markedet."
Om indeværende regnskabsår hedder det, at Nordisk Kellogg er kommet godt fra start, og at man i forbindelse med covid-19-situationen har set øget salg som følge af sine kampagneaktiviteter.
Forventningen er, at det højere salg vil holde ved i de kommende måneder, omend ledelsen dog tager højde for, at der kan komme en afmatning i økonomien og købelysten som følge af krisen.