FødevareWatch

Orkla løftede egne mærker med 18 procent i første kvartal

Som ventet har det norske konglomerat leveret et kvartalsregsnskab med stor vækst på toppen som følge af et øget salg under corona-nedlukningen.

Foto: PR / Orkla

På listen over de selskaber, der har haft mere at se til under coronakrisen, finder man en lang række fødevarekoncerner, og i norske Orkla taler tallene for første kvartal også næsten deres eget sprog.

Som allerede rapporteret voksede omsætningen med 13 pct. som følge øget afsætning i forbindelse med de europæiske landenedlukninger som følge af covid-19. Samlet omsatte koncernen for 11,5 mia. NOK, svarende til 7,65 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier