FødevareWatch

Ægkoncern vil sælge flere æggehvider på nettet

I takt med at økologien bliver mere og mere mainstream i de nordiske kernemarkeder, søger Dava Foods længere ud i verden, når der skal tjenes penge. Udover de almindelige skalæg skal salget af æggehvider og nye innovationer drive væksten i 2020, fortæller direktør.

Foto: Dava Foods PR-foto

Omend fremgangen ikke har været massiv, kunne ægkoncernen Dava Foods, der har grovvarekoncernen Danish Agro som majoritetsejer, igen i 2019 notere sig ny vækst.

Ifølge direktør Ivan Noes Jørgensen stiger det hjemlige salg stadig med 1-2 pct. om året, men udover gevinsten i det voksende hjemlige marked for økologi, kigger Dava Foods-ledelsen mod udlandet, og salget af en nichevare går markant frem.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier