Danske unge køber mindre ost

Færre unge i alderen 19-29 år lægger ost i indkøbskurven i dag sammenlignet med for fem år siden. Det til trods for at generationen faktisk er glad for ost, viser analyser ifølge Arla.
Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix
Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Danske unge er faktisk ret glade for ost. Alligevel ryger færre oste i indkøbskurven, når 19-29-årige handler.

I forhold til for fem år siden er andelen af unge, som har købt ost det seneste år, svundet med 10 procentpoint. Det oplyser Arla i en pressemeddelelse.

Fravalget af ost skyldes blandt andet, at de danske unge mangler viden om de mange forskellige ostetyper og inspiration til, hvordan ost kan anvendes i madlavningen, viser flere analyser ifølge mejerikoncernen.  

"Som markedsleder inden for ost har vi et ansvar for at løfte hele den danske ostekategori. Og vi vil vække de unges ostekærlighed til live ved at vise og inspirere dem til alle de mange muligheder, der er for at bruge ost i madlavningen," udtaler Marianne Forsingdal, der er brand manager for ostekategorien hos Arla, i meddelelsen.

Arla iværksætter derfor en kampagne over det næste år, som skal få flere oste på bordene hos de unge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter