Schulstad udvider økosats: Vil sælge en million pakker økoboller i 2020

Med nyt partnerskab udvider brødkoncernen sin økologiske andel af sortimentet. Topchef Allan Christiansen sigter efter en stor bid af det økologiske brødmarked med nyt sats.
Adm. direktør i Schulstad, Allan Christiansen, peger på at, økologi samlet udgør 11-12 pct. af dagligvarehandelen i supermarkeder og online, mens kun 5 pct. af brødsalget er økologisk. Brødkoncernen vil nu gå efter at udvide den andel. (Arkivfoto) | Foto: Martin Lehmann / Ritzau Scanpix
Adm. direktør i Schulstad, Allan Christiansen, peger på at, økologi samlet udgør 11-12 pct. af dagligvarehandelen i supermarkeder og online, mens kun 5 pct. af brødsalget er økologisk. Brødkoncernen vil nu gå efter at udvide den andel. (Arkivfoto) | Foto: Martin Lehmann / Ritzau Scanpix

Mens afsætningen af økovarer er stort i både grøntsags- og mælkeafdelingen, følger samme vækstspurt ikke i brødafdelingen. Og det agter Schulstad-topchef Allan Christiansen at gøre noget ved, skriver Børsen.

Ambitionen er at tage en stor bid af økomarket bl.a. gennem lanceringen af en række økologiske boller i Salling Group-kæderne Bilka og Føtex i denne uge:

"Vi satser på allerede her i år ét at sælge omkring en million pakker af de økologiske boller. Vi er klar over, at der skal investeres lidt, før vi når et økonomisk bæredygtigt volumen for os," siger direktøren til Børsen.

Kohberg-ledelse skal hente 30-35 millioner med 50 initiativer 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter