FødevareWatch

Schulstad udvider økosats: Vil sælge en million pakker økoboller i 2020

Med nyt partnerskab udvider brødkoncernen sin økologiske andel af sortimentet. Topchef Allan Christiansen sigter efter en stor bid af det økologiske brødmarked med nyt sats.

Adm. direktør i Schulstad, Allan Christiansen, peger på at, økologi samlet udgør 11-12 pct. af dagligvarehandelen i supermarkeder og online, mens kun 5 pct. af brødsalget er økologisk. Brødkoncernen vil nu gå efter at udvide den andel. (Arkivfoto) Foto: Martin Lehmann / Ritzau Scanpix

Mens afsætningen af økovarer er stort i både grøntsags- og mælkeafdelingen, følger samme vækstspurt ikke i brødafdelingen. Og det agter Schulstad-topchef Allan Christiansen at gøre noget ved, skriver Børsen.

Ambitionen er at tage en stor bid af økomarket bl.a. gennem lanceringen af en række økologiske boller i Salling Group-kæderne Bilka og Føtex i denne uge:

"Vi satser på allerede her i år ét at sælge omkring en million pakker af de økologiske boller. Vi er klar over, at der skal investeres lidt, før vi når et økonomisk bæredygtigt volumen for os," siger direktøren til Børsen.

Kohberg-ledelse skal hente 30-35 millioner med 50 initiativer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier