Nupo kæmper sig tilbage på sporet efter flere år med tilbagegang

Brøndby-virksomheden Nupo, der producerer slankepulver som supper samt shakes og barer, har brudt fire års nedgang. Målet er at ramme rekorden fra 2014, mens eksporten skal blive mere end dobbelt så stor. "Vi kan genfinde storformen," lyder det.
Nye produkter og ny emballage har været med til at sætte gang i væksten hos Nupo, fortæller adm. direktør Peter Wedelheim, der har en fortid i Philipson Wine. | Foto: PR/Nupo
Nye produkter og ny emballage har været med til at sætte gang i væksten hos Nupo, fortæller adm. direktør Peter Wedelheim, der har en fortid i Philipson Wine. | Foto: PR/Nupo

Markedet for slankeprodukter voksede år efter år, men pludselig knækkede kurven. I 2014 toppede slankekategorien med en årlig markedsværdi på omkring 200 mio. kr., ifølge data fra Nielsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter