Med flere end 7 millioner overnatningsmuligheder i 191 lande har udlejningsportalen Airbnb nået en seriøs størrelse, og i mellem de mange millioner årlige overnatninger kaster gæsterne også stadig flere penge af sig, når de defillerer spisesteder på destinationerne.
En opgørelsen baseret på data fra en frivillig spørgeskemaundersøgelse i 46 lande blandt 14.000 personer viser, at det især er spisesteder, der nyder godt af gæsternes tilstedeværelse, skriver Airbnb i en meddelelse.
Opgørelsen viser , at Airbnbs gæster i 2018 samlet har brugt over 25 milliarder dollar på restauranter og cafeer verden over.
Spalter man det, der i danske kroner svarer til 169 mia. kr. ud, brugte Airbnb-gæster i Europa i 2018 næsten 75 mia. kr på restauranter og cafeer, og alene i Danmark brugte Airbnb-gæster 1,3 mia. kr. på restaurantbesøg og madvarer, anslår tjenesten.