Oprindelig Homemate-kultur er væk efter fusion

Ledelsesstilen og kulturen er ændret markant i Homemate efter fusionen med Måltidet, skriver Børsen.
Foto: Homemate / PR/Fotograf Camillahey.dk
Foto: Homemate / PR/Fotograf Camillahey.dk

I starten af året opkøbte Homemate virksomheden Måltidet, og siden da er den oprindelige kultur og ledelsesstil i Homemate forduftet.

Det skriver Børsen.

Homemate ledes i dag af Måltidets tidligere direktør, Niels Andreæ, og han fortæller til Børsen, at det har været umuligt at fusionere de to selskabers kulturer i den nye virksomhed.

"Oprindeligt var det min agt fra fusionens start at annektere den kultur og de medarbejdere, der var i Homemate. Jeg har ikke købt Homemate. Homemate har købt Måltidet. Og når man køber en virksomhed, er medarbejderne jo det største aktiv. Men vi i Måltidet ville have det på vores måde. Og dem, der ikke ville det, har jeg måttet sige til: Hertil og ikke længere, og så trækker jeg stikket," siger direktøren.

Niels Andreæ peger blandt andet på, at man har ændret en række ting i produktionen, og at han i dag driver Homemate med et stort fokus på nøgletal og KPI'ere. Den nye kultur er derfor markant mere konsekvent end i det tidligere Homemate, og en række medarbejdere har derfor sagt farvel til virksomheden.

Homemate lander i ny detailkæde

Trods stort underskud i Homemate: "Vi er kommet for at blive"

Homemate og Lagkagehuset indgår samarbejde 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter