Det amerikanske chokolade- og snackselskab Hershey, der bl.a. har brands som Reeses, kom egentlig godt ud af kvartalet med et salg, der var en pct. højere et år tidligere. Salget endte på 1,8 mia. dollar, svarende til 11,9 mia. kr.
Men det bliver overskygget af, at selskabet samtidig nedjusterede sine forventninger for indtjeningen i 2019. Torsdag lød det fra Hershey, at man forventer, at omsætningen vil stige med to pct. for året, hvilket er under den tidligere forudsigelse på tre pct. for året.
Det skriver. bl.a. The Wall Street Journal.
Nedjustering sker som følge af, at en række prisstigninger på flere produkter, som enten er på vej eller allerede er trådt i kraft, først vil give afkast til næste år.
Michele Buck, der er adm. direktør i Hershey, har ifølge The Wall Street Journal udtalt, at priserne vil stige med omkring ni pct. Det inkluderer produkter som selskabets mælkechokoladebarer og Reeses peanut butter cups.
I år har Hershey gennemsnitligt hævet priserne med 2,5 pct. De højere priser kan påvirke efterspørgslen på produkterne, og direktøren forventer også en nedgang i volumen.
"Vi vil se et dyk i volumen, og et år senere vil volumen kommer tilbage igen. Det er sådan, kurven for konversionen fungerer," siger hun til Reuters.