Markedet for morgenmadsdrikke kan vokse med 170 milliarder kroner

En markedsanalyse spår, at det globale marked for morgenmadsdrikkevarer frem mod 2026 vil vokse til en værdi af 554 mia. kr.
Foto: Ivan Boll
Foto: Ivan Boll

Fremtiden varsler godt for producenter af morgenmadsdrikkevarer, hvis man skal tro en prognose fra Zion Market Research. Her vil bl.a. det øgede fokus på sunde kostvaner medføre, at det globale marked for morgensmadsdrikke vil vokse med 176,5 mia. kr.

Det skriver foodbev.com.

I prognosen spår analysefirmaet, at markedet vil vokse til en værdi af 83,83 mia. dollar, svarende til 554,9 mia. kr. I 2018 havde markedet en værdi af 57,17 mia. dollar, svarende til 378,4 mia. kr.

Teknologiske fremskridt samt øget efterspørgsel på nicheprodukter på markedet forventes at give vækstmuligheder til de mest markante spillere på markedet i de kommende år, lyder det.

Aftensmåltidet skal sikre 7-Eleven ny vækst

Ny direktør samler salgsstyrken for morgenmadsproducenter

Filterkaffe og frokost skal sikre Lagkagehuset succes i The Big Apple 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter