Fremtiden varsler godt for producenter af morgenmadsdrikkevarer, hvis man skal tro en prognose fra Zion Market Research. Her vil bl.a. det øgede fokus på sunde kostvaner medføre, at det globale marked for morgensmadsdrikke vil vokse med 176,5 mia. kr.
Det skriver foodbev.com.
I prognosen spår analysefirmaet, at markedet vil vokse til en værdi af 83,83 mia. dollar, svarende til 554,9 mia. kr. I 2018 havde markedet en værdi af 57,17 mia. dollar, svarende til 378,4 mia. kr.
Teknologiske fremskridt samt øget efterspørgsel på nicheprodukter på markedet forventes at give vækstmuligheder til de mest markante spillere på markedet i de kommende år, lyder det.
Aftensmåltidet skal sikre 7-Eleven ny vækst
Ny direktør samler salgsstyrken for morgenmadsproducenter
Filterkaffe og frokost skal sikre Lagkagehuset succes i The Big Apple