Fødevarer driver Orkla til vækst på top- og bundlinje i andet kvartal

Den norske koncern Orkla har i andet kvartal af 2019 igen leveret vækst i både omsætning og indtjening, særligt grundet en stærk udvikling for fødevareforretningen. Selskabet har været yderst aktive med opkøb og frasalg, bl.a. salget af Glyngøre til Amanda Seafoods, og den tendens forventes at fortsætte.
Foto: PR / Orkla
Foto: PR / Orkla

Den norske storkoncern Orkla tjener de fleste af sine penge på salg af mærkevarer på fødevareområdet, og den del af forretningen er også drivkraften bag en pæn vækst i årets andet kvartal. Det viser kvartalsregnskabet, som blev offentliggjort fredag morgen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter