FødevareWatch

Fødevarer driver Orkla til vækst på top- og bundlinje i andet kvartal

Den norske koncern Orkla har i andet kvartal af 2019 igen leveret vækst i både omsætning og indtjening, særligt grundet en stærk udvikling for fødevareforretningen. Selskabet har været yderst aktive med opkøb og frasalg, bl.a. salget af Glyngøre til Amanda Seafoods, og den tendens forventes at fortsætte.

Foto: PR / Orkla

Den norske storkoncern Orkla tjener de fleste af sine penge på salg af mærkevarer på fødevareområdet, og den del af forretningen er også drivkraften bag en pæn vækst i årets andet kvartal. Det viser kvartalsregnskabet, som blev offentliggjort fredag morgen.

Samlet har koncernen omsat for 10,54 mia. NOK i andet kvartal mod 10,02 mia. NOK i andet kvartal af 2018 - en fremgang på godt 5 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier