I mere end 1000 butikker i Salling Group-, Dagrofa- og Matas-regi, kan forbrugerne fra denne måned finde tyggegummi fra producenten True Gum, der så sent som sidste år lancerede sine første produkter.
True Gum lancerede i midten af 2018 deres første plastik-frie tyggegummi med en ambition om at tilbyde danskerne et grønnere og mere bæredygtigt alternativ til de eksisterende store brands, siden har der ifølge medstifter Peter Juul Regnersgaard været fart på, og der kan snart komme mere til, skriver virksomheden i en meddelelse.
"Vi er virkelig overraskede over at vi på små 12 måneder allerede runder så mange butikker i Danmark. Men vi får enormt god respons fra både kunder og samarbejdspartnere som efterspørger bæredygtige hverdagsprodukter, så det giver os da helt klart blod på tanden," udtaler Peter Juul Regnersgaard.
Det europæiske marked for naturligt tyggegummi er stadigt i sin spæde fase, hedder det videre. Udover de danske hylder har True Gum også fået sine varer på hylderne hos 300 butikker i Sverige, Norge, Finland, Tyskland og Holland.
Judostævne skal sparke døren ind på det japanske fødevaremarked
25 danske brands kan få adgang til 1600 kinesiske butikker
Is-iværksætter sendte Ilse Jacobsen på porten: Hendes reaktion bekræftede, at det var den rigtige beslutning