FødevareWatch

Chokoladebarerne stryger ud af Mars Danmarks voksende forretning

Salget af chokolade, tyggegummi, dyrefoder og saucer går strygende i Mars Danmark, og det er især i segmentet for chokolade og tyggegummi, at det rykker for virksomheden.

Foto: Martin Meissner/AP

I det lille danske hjørne af den kæmpestore amerikanske fødevarekoncern Mars Inc. går det rigtig fint med salget af tyggegummi under brands som Wrigleys, sovsebrands som Miracoli, Uncle Bens og Dolmio og ikke mindst af chokolader under brands som Mars, Snickers, Bounty og Twix.

Sidste år steg omsætningen med 1,4 pct. og endte på 483,3 mio. kr. mod 476,8 mio. kr. i 2017. Også bundlinjen tog et nøk op og endte på 68,6 mio. kr. mod 60,5 mio. kr. i 2017.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Barkoncern: Branchen er økonomisk underdrejet

I Rekom har man ovenpå onsdagens pressemøde og dertilhørende restriktioner svært ved at forstå, hvorfor det netop er nattelivsbranchen, der skal holde igen. "Det er ikke vores målgruppe - de 18 til 40 årige, der ligger højest i statistikkerne over smittede," siger koncernens politiske direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier