FødevareWatch

Arlas salg af økologiske oste buldrer frem

Flere og flere danskere vil have en bid økologisk ost. Hos mejerigiganten Arla er salget af økologiske oste steget med 41 pct. i løbet af et år. Derfor udvider Arla sortimentet.

Foto: Anne Bæk / Ritzau Scanpix

Danskerne er det mest ostespisende folkefærd i verden med et årligt gennemsnitligt indtag på 16 kilo ost. Hos mejerikoncernen Arla er det især økologiske oste, der er populære.

Her er salget af økologisk ost vokset 41 pct. det seneste år.

"Det er dejligt, at salget af økologiske oste nu vinder frem. Vi ved, at de største barrierer for at købe økologi blandt andet er smag, tilgængelighed og udvalg, så disse områder har vi især fokus på," udtaler Marianne Forsingdal, brand manager for Arlas ostekategori, i en pressemeddelelse.

Som følge af den stigende efterspørgsel lancerer Arla nu to nye økologiske Gouda-varianter under produktserien Riberhus Mesterstykker.

Arla vil i alt lancere 15 økologiske produkter i 2019. Koncernen satte sig et mål i 2015 om at øge den samlede omsætning af økologiske produkter med 50 pct. inden 2020; lige nu mangler Arla 7 pct. for at indfri målet.

Arla-konkurrent skærer 40 procent af sine varenumre væk

Thise tøffer fremad: "Vi er ikke sat i verden for at være et vækstlokomotiv"

Danmark eksporterede mejeriprodukter for 21,1 milliarder i 2018

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier