Den hurtigtvoksende restaurantkæde Madklubben, der har 20 restauranter under forskellige navne i København og Aarhus, melder sig på banen over aktører, der vil have del i måltidskassemarkedet i Danmark.
Det skriver Børsen.
"Det er ikke helt kogt færdigt endnu, og vi kommer til at starte stille og rolig op. Men vi er jo en restaurant og kan f.eks. have kombinerede kasser med råvarer og lækre færdigretter. Måske endda et gavekort til den dag på ugen, du ikke gider spise hjemme, som udløser en favorabel pris på vores restauranter," siger stifter og ejer Anders Aagaard til avisen. Han fortæller, at Madklubben har købt et køkken i Søborg, hvorfra måltidskasserne skal laves.
Aarstiderne har ifølge den seneste analyse fra Dansk Erhverv en markedsandel på ca. 50 pct. inden for måltidskasser, men konkurrencen tager kraftigt til i øjeblikket.
Analyse: Seks procent af danskerne køber måltidskasser
Onlinesupermarked vil sælge måltidskasser fra kendt aktør
Catering Danmark vil tage en stor bid af måltidskasse-markedet