FødevareWatch

Kapitalfonde bakser med restaurantkæder på randen af en ny lavkonjunktur

Høje huslejer, knaldhård konkurrence og overkapacitet truer restaurationsbranchen. Danske kapitalfonde, der har opkøbt og udviklet restaurantkæder, kan derfor få en længere rejse med disse opkøb end først antaget.

Juicekæden Joe and The Juice er et af de mest fremtrædende eksempler på et dansk restaurationskoncept, som kapitalfonde er ved at gøre globalt. | Foto: Jens Dresling/POLFOTO/arkiv

(Denne artikel er leveret af vores søstersite AMWatch)

Adskillige danske kapitalfonde har i de senere år gjort opkøb i restaurationsbranchen i håb om at udvikle stærke globale brands eller optimere driften og på den måde skabe virksomheder, der kan sælges med pæn fortjeneste efter en årrække.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier