Efter et mørkerødt 2016, hvor brødkoncernen Kohbergs underskud landede i minus, høvlede koncernen med adm. direktør Peder Christensen i front 22,6 mio. kr. af minusresultatet i 2017.
2018-regnskabet er endnu ikke færdiggjort men ifølge topchefen bliver det ikke et år med overskud. Først efter indeværende regnskabsår regner han med igen at have sorte tal på bundlinjen, skriver Jyske Vestkysten.
Kohberg sletter stor del af mørkerødt 2016-minus
"Det er et benhårdt og ekstremt presset marked, men vi håber, at vi her i 2019 vil komme til at se et positivt resultat af en række investeringer, vi har gjort i 2018," siger Peder Christensen til avisen, hvor han også tilføjer, at man i år håber at kunne løfte sin markedsandel på 18 pct.
Det skal blandt andet ske gennem en kommende kampagne og et nyt udtryk på forpakningerne, der på brødhylderne konkurrerer med brød fra Lantmännen Schulstad og Pågen.
Markante udskiftninger i Kohbergs bestyrelse
Kohberg-ejer købt ud af vandkonges juicefabrik
Kohberg-ejere mærket af faldende brødmarked