FødevareWatch

Kohberg-chef håber på sorte tal efter 2019

Det går fremad i den sønderjyske brødforretning Kohberg, men markedsandelen skal vokse, og først ved udgangen af 2019 regner direktør Peder Christensen med, at man igen kommer i plus.

Efter et mørkerødt 2016, hvor brødkoncernen Kohbergs underskud landede i minus, høvlede koncernen med adm. direktør Peder Christensen i front 22,6 mio. kr. af minusresultatet i 2017.

2018-regnskabet er endnu ikke færdiggjort men ifølge topchefen bliver det ikke et år med overskud. Først efter indeværende regnskabsår regner han med igen at have sorte tal på bundlinjen, skriver Jyske Vestkysten.

Kohberg sletter stor del af mørkerødt 2016-minus

"Det er et benhårdt og ekstremt presset marked, men vi håber, at vi her i 2019 vil komme til at se et positivt resultat af en række investeringer, vi har gjort i 2018," siger Peder Christensen til avisen, hvor han også tilføjer, at man i år håber at kunne løfte sin markedsandel på 18 pct.

Det skal blandt andet ske gennem en kommende kampagne og et nyt udtryk på forpakningerne, der på brødhylderne konkurrerer med brød fra Lantmännen Schulstad og Pågen.

Markante udskiftninger i Kohbergs bestyrelse

Kohberg-ejer købt ud af vandkonges juicefabrik

Kohberg-ejere mærket af faldende brødmarked

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier