Økologisk frost på vækstspurt

I løbet af det seneste år er økologi i dagligvarehandlen vokset med 9,9 pct. i kroner og øre, svarende til 790 mio. kr. Særligt økologisk frost har taget fra.
Foto: Ritzau/Scanpix/Kristian Djurhuus
Foto: Ritzau/Scanpix/Kristian Djurhuus

Økologi er en af de trends, der fortsat vinder frem blandt danske forbrugere.

En ny opgørelse fra Nielsen Scantrack Dagligvareindeks viser, at værdistigningen på den økologiske front - fra år til dato - er på 9,9 pct., hvilket svarer til 790 mio. kr.

Herunder er det særligt økologien i køledisken, der har vokseværk. Økologisk frost er vokset med 29 pct., mens økologiske drikkevarer er steget med 17 pct.

Dertil viser tallene fra Nielsen, at også færdigretter på køl vinder større indpas hos danskerne. Her er den værdimæssige stigning på 8,4 pct., svarende til 328 mio. kr.

Foodservice og nyudviklinger indtager større rolle hos Stryhns

Convenience-selskab ser danske råvarer som nøglen til vækst

Nye spillere i den økologiske køledisk presser Hanegal

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter