FødevareWatch

Italiensk spaghettiproducent vil udfordre Nutellas verdensherredømme

Hidtil har italienske Nutella hersket relativt enerådigt inden for chokoladesmørepålæg, men det vil et andet italiensk selskab lave om på.

Foto: Jesper Stormly Hansen/POLFOTO

Den italienske spaghettiproducent Barilla er tæt på at gå ud i markedet med en chokoladesmørepålæg, hvis mission blandt andet er at udfordre Ferreros Nutella.

Det skriver Confectionerynews.

Selskabet er dog langt fra den første fødevareproducent, der vil rokke ved Nutellas markedsdominans. Senest har Lindt lanceret et chokolade/hasselnød smørepålæg, men hidtil har Nutella kunne fastholde sin globale markedslederposition med en andel på 54 pct., skriver Confectionerynews.

Alligevel har Barilla måske en chance, da satset angiveligt er et modtræk til, at Nutellas ejer Ferrero har bevæget sig ind på det kiksemarked, som Barilla også agerer på.

Indtil videre er det sparsomt med oplysninger om satset, og selskabet har heller ikke ville kommentere på rygterne. Confectionerynews skriver dog, at Barilla har et es i ærmet. Barillas chokoladesmørepålæg vil nemlig modsat Nutella ikke indeholde palmeolie.

Italienere: Nutella er det vigtigste brand i verden

Conaxess Trade lander stor aftale med Unilever

Mangel på chokolade blev til en milliardforretning

Mere fra FødevareWatch

I Ovodan har man gjort æg til en global milliardforretning

Det fynske æggepulverselskab Ovodan Egg Group er markedsledende i flere lande og buldrer i disse år frem i Kina. I år har selskabet, der er ejet af Stadil-konglomeratet Thornico, en børsnotering i kalenderen, som skal fremme væksten yderligere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier