Den italienske spaghettiproducent Barilla er tæt på at gå ud i markedet med en chokoladesmørepålæg, hvis mission blandt andet er at udfordre Ferreros Nutella.
Det skriver Confectionerynews.
Selskabet er dog langt fra den første fødevareproducent, der vil rokke ved Nutellas markedsdominans. Senest har Lindt lanceret et chokolade/hasselnød smørepålæg, men hidtil har Nutella kunne fastholde sin globale markedslederposition med en andel på 54 pct., skriver Confectionerynews.
Alligevel har Barilla måske en chance, da satset angiveligt er et modtræk til, at Nutellas ejer Ferrero har bevæget sig ind på det kiksemarked, som Barilla også agerer på.
Indtil videre er det sparsomt med oplysninger om satset, og selskabet har heller ikke ville kommentere på rygterne. Confectionerynews skriver dog, at Barilla har et es i ærmet. Barillas chokoladesmørepålæg vil nemlig modsat Nutella ikke indeholde palmeolie.
Italienere: Nutella er det vigtigste brand i verden
Conaxess Trade lander stor aftale med Unilever
Mangel på chokolade blev til en milliardforretning