Dominos Pizzas salg i USA vokser - men ikke hurtigt nok

På trods af ny vækst skuffer Dominos Pizza i USA investorerne.
Foto: Henning Hjorth
Foto: Henning Hjorth
AF RITZAU FINANS

Dominos Pizza har gang i væksten i det sammenlignelige salg, men det går alligevel ikke helt så hurtigt, som investorerne havde sat næsen op efter.

Salget i den amerikanske del af fastfoodkæden steg med 6,3 pct. i tredje kvartal, mens analytikerne adspurgt af Bloomberg News havde regnet med en salgsvækst i de butikker, der har været åbne i 12 måneder eller mere, på 6,5 pct.

Særligt salget i de selvejede butikker (kæden benytter sig også af franchisemodellen, red.) skuffede, da væksten her var på 4,9 pct. mod forventningen om 5,9 pct.

Dominos-aktien ligger presset inden åbningen på Wall Street, da den falder med 3,8 pct. på formarkedet.

På bundlinjen hev Dominos modsat 1,95 dollar per aktie hjem, hvor analytikere ifølge Bloomberg News havde regnet sig frem til 1,75 dollar per aktie.

Pizzamarkedet i USA har været domineret af Dominos og konkurrentkæderne Papa John's og Pizza Hut, men der er tegn på forandringer, da nye leveringsplatforme såsom Grubhub og Ubereats har intensiveret konkurrencen på markedet, skriver Reuters.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også