FødevareWatch

Økologer har droppet arbejdet med nyt mærke

Økologisk Landsforening har skrinlagt planerne om at indføre et nyt mærke, der efter planen skulle supplere det eksisterende Ø-mærke.

Foto: Peter Hove Olesen/Ritzau/ARKIV

Økologi er meget mere end det røde Ø-mærke og de produkter, som gemmer sig bag. Sådan hed det for godt et år siden i Økologisk Landsforening, hvor man ville starte en diskussion omkring, hvad der skal drive økologien i fremtiden, og hvordan man sikrer, at økologien fortsætter sin vækst.

Blandt midlerne var der tanker om at indføre et nyt økologisk mærke, der udover arbejdet i retning af minimering af pesticider etc. også skulle have fokus på klima, socialt ansvar og lokalt samarbejde.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier