FødevareWatch

Arla klar til at lære amerikanerne at spise nye oste

Amerikanske forbrugere kan i dag finde Arla-varer i 11.000 butikker, men mejerikoncernen har ambitioner om slå endnu mere igennem, fortæller Donald Stohrer, chef for Arla USA.

På markedet for flødeost har Arla store ambitioner om at blive markedets nummer to i USA. Men derudover er mejerikoncernen klar til "den amerikanske osterevolution." | Foto: Presse/Arla

Startende på de øverste linjer var det i Arla-regnskabet for 2017 ikke umiddelbart til at se, at det skulle gå fremad i de amerikanske forretning, som mejerikoncernen har udset som et af sine vækstområder.

Omsætningen har i de seneste tre år ikke bevæget sig synderligt, og på trods af at der i starten af 2017 blev sat 200 mio. kr. af til en ny markedsføringsindsats i det amerikanske, har toplinjen i året kun rykket sig med godt 50 mio. kr. for Arlas egne mærker.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier