Kosttilskudsvirksomheden Bodylab er dybt utilfreds med den svenske virksomhed Healthyco, der ligesom Bodylab sælger et produkt under navnet 'Proteinella', som markedsføres med at være sundere end Nutella og med masser protein og uden tilsat sukker.
Det skriver Ekstra Bladet.
Ifølge Bodylabs advokater har selskabet sikret sig rettighederne til varemærket Proteinella ved at markedsføre det i Norden – og ved at have søgt om EU-registrering af navnet.
"Der er tale om en forrykt måde at snylte på vores produkt," siger direktør Rasmus Thorup Andersen til Ekstra Bladet.
Han er desuden vred over, at Lidl i Danmark sælger de svenske konkurrenters produkt. Lidl skriver i en mail til Ekstra Bladet, at de kigger på en henvendelse om Proteinella, men ikke har nogen kommentarer på nuværende tidspunkt.
Dansk proteinselskab skal sælges - Arla peges på som oplagt køber
Kinesisk kopi-vodka skader store brands