Cafékæden Vivaldi, der blev etableret i Slagelse i 1999, åbner inden længe sin 16. butik, som bliver placeret i Odense.
Den hastigt voksende cafékæde har via mange nye butiksåbninger løftet bruttofortjenesten i med 12,4 mio. kr. til 98,8 mio. kr. i regnskabet for 2016/17. Til gengæld faldt overskuddet til 6,6 mio. kr. fra 8,9 mio. kr. i 2015/16.
Det skriver Finans.
Tilbagegangen skyldes ifølge kædedirektøren Anders Nikolaisen blandt andet, at en del engangsinvesteringer fra åbningerne er taget direkte over driften.
"Samtidig koster det lidt ekstra på medarbejdersiden, når vi åbner, så vi fra starten af kan give kunderne en god oplevelse. Derudover har vi investeret mere i service og haft stort set alle vores medarbejdere igennem en serviceuddannelse," siger han.
Voksende kæde tjener millioner på klassisk cafémad
Smarte burgerbarer myldrer frem - McDonalds jubler
Easyfood tæt på stor aftale med McCafé i Tyskland