Café Vivaldi vokser på toplinjen - dykker på bunden

Den hastigt voksende cafékæde forklarer nedgangen på bundlinjen med, at en del engangsinvesteringer fra nyåbninger er taget direkte over driften.
Foto: PR
Foto: PR

Cafékæden Vivaldi, der blev etableret i Slagelse i 1999, åbner inden længe sin 16. butik, som bliver placeret i Odense.

Den hastigt voksende cafékæde har via mange nye butiksåbninger løftet bruttofortjenesten i med 12,4 mio. kr. til 98,8 mio. kr. i regnskabet for 2016/17. Til gengæld faldt overskuddet til 6,6 mio. kr. fra 8,9 mio. kr. i 2015/16.

Det skriver Finans.

Tilbagegangen skyldes ifølge kædedirektøren Anders Nikolaisen blandt andet, at en del engangsinvesteringer fra åbningerne er taget direkte over driften.

"Samtidig koster det lidt ekstra på medarbejdersiden, når vi åbner, så vi fra starten af kan give kunderne en god oplevelse. Derudover har vi investeret mere i service og haft stort set alle vores medarbejdere igennem en serviceuddannelse," siger han.

Voksende kæde tjener millioner på klassisk cafémad

Smarte burgerbarer myldrer frem - McDonalds jubler

Easyfood tæt på stor aftale med McCafé i Tyskland

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også