Ny vinbutik vil have 10 pct af markedet for onlinevin

En nyetableret vinbutik har store ambitioner om at få hul igennem til de danske forbrugere, der gerne handler deres druer uden først at have haft næsen i korken.
Foto: Adrian Joachim.
Foto: Adrian Joachim.

20 specialiserede leverandører og en virtuel sommelier skal være med til at løfte ambitionerne om, at den nye vinbutik Vinmatch.dk på sigt skal have en markedsandel på minimum 10 pct.

Millioninvestering skal føre Skjold Burne frem på det digitale vinmarked

Af en meddelelse fremgår det, at folkene bag forretningen mener, at vejen til succes ikke nødvendigvis behøver være brolagt med store sortimenter og lave priser. I stedet har direktør Poul Bernd sammen med sommelier og vinhandler Peter Rasmussen udviklet, hvad de kalder for en "online smagstest", hvor brugerne med hjælp fra input om deres personlige smag bliver præsenteret for matchende vine fra webshoppens katalog på mere end 900 vine, som Peter Rasmussen alle har smagt og klassificeret.

"Det kan vi gøre, fordi vi har bedømt og klassificeret samtlige af vores vine ud fra vores smagshjul, der bygger på internationalt anerkendte standarder til klassifikation og beskrivelse af vine. Vi matcher kort sagt kundernes individuelle præferencer med de enkelte vines karakteristika," udtaler Poul Bernd.

Leverandørerne har ifølge meddelelsen den fordel, at de "via Vinmatch.dk får adgang til en ambitiøs markedsplads, der bliver meget synlig i kraft af markant og seriøs markedsføring."

Danskernes samlede forbrug af vin har ikke ændret sig ret meget i de senere år, men i takt med at nethandlen griber om sig, forventer Vinmatch.dk et støt voksende marked for nethandel med vin. Derfor er ambitionerne for Vinmatch.dk også store, og målsætningen er at komme i den absolutte elite af dansk vinhandel på nettet.

"Vi lægger ud med et ganske seriøst markedsføringstryk, og vi forventer, at vi opnår en samlet markedsandel på minimum 10 procent. At vi har fået opbakning fra flere end 20 velrenommerede vinimportører, er et godt bevis for, at Vinmatch.dk er en nyskabende markedsplads og et innovativt tilbud, som er attraktivt for både leverandører og kunder," udtaler Poul Bernd.

Bryggeriforeningen jubler over stigende ølsalg: Kurven er knækket

Laudrup Vin om webshop: Det har været en super investering

Eksotiske eksportmarkeder krydrer stor vinkoncern

Online vinbutik har vækstplan klar

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også