Heineken satser på motorsport til at sætte fart på Asien-salg

Carlsbergs store hollandske konkurrent satser på Formel 1 til at genvinde sin titel som det førende globale brand inden for lager-øl, skriver Reuters.
Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau/arkiv
Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau/arkiv

Den internationale, amerikanske ølkoncern AB Inbev stjal med sit ølmærke Budweiser titlen som verdens førende lager-øl fra hollandske Heinkene.

Den titel forsøger hollænderne at vinde tilbage ved at øge sit fokus på sponsorater i motorsporten, der skal sætte endnu mere fart på salget af bryggeriets øl i Asien, hvor Heineken er vokset de seneste fem år.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Væksten er dog ikke lutter gode nyheder, for den er hovedsageligt drevet af en stigning i salget af bryggerikoncernens billigere Singapore-ølmærke Tiger og ikke ølmærkerne i premium enden af sortimentet med en højere margin, skriver Reuters videre.

Til de store Formel 1 Grand Prix-løb er det Heinekens dyrere produkter, som markedsføres.

I maj 2016 kom skrev sportsmediet Autosport, at Heineken havde indgået en aftale med det canadiske Formel 1 løb Canadian Grand Prix i byen Montreal. En anonym kilde fortalte i den forbindelse til Autosport, at Heineken skulle have postet 150 mio. dollars, svarende til knap 1 mia. kr. i sponsorat.

Medie: Heineken smider en milliard i hurtige biler

Carlsberg brygger ny øl på skrig og skrål fra Liverpool

Carlsberg sætter sig på Melodi Grand Prix

McDonalds stopper som OL-sponsor

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også