Carlsberg er ikke tilfreds med, at koncernen viser tilbagegang i volumen i første halvår i år.
Det siger koncernchef Cees 't Hart på en telekonference.
Carlsbergs oplevede et fald i mængderne på 2 pct. organisk.
"Det er jeg ikke tilfreds med, men den altovervejende grund er nedgang i mængdesalget i Rusland grundet forbuddet fra 1. januar mod salg af øl i store plastikflasker, der påvirkede vores mængder alvorligt," siger koncernchefen.
Mængderne i Rusland faldt i første halvår med 9 pct., men pris/miks kompenserede så den organiske nedgang i kroner "kun" var på 1 pct.
Følger udviklingen i Rusland meget nøje
Markedet i Rusland falder fortsat med 5 pct. som følge af forbuddet på salg af øl i store plastikflasker, og det koster 5 pct.point på markedsandele, skønner Carlsbergs topchef
Det oplyser koncernchef Cees 't Hart på telekonferencen.
"Det er ikke holdbart og vi vil følge udviklingen nøje," siger han. Umiddelbart vil han dog ikke ændre prispolitikken.
Nogle af Carlsbergs konkurrenter har anlagt en anden prispolitik end Carlsberg og fokuseret på mængder frem for priser.
Det har gjort, at i forhold til nogle konkurrenter er Carlsbergs nye PET-flasker på 1,425 liter op til 30-40 pct. dyrere og det er det koster på markedsandelen, forklarede koncernchefen.
Heine Dalsgaard: Modvind i andet halvår betyder fastholdelse af forventninger til 2017
Sydbank om Carlsberg-regnskab: Skuffende top - overraskende bund giver kursplus
Carlsberg-boss: Skubber ekstra på strategiplan efter stærkt halvår