Den britiske supermarkedskæde Asda har med egne ord ikke været de mest komplicerede, når det kom til udvalget af specialøl, men det bliver der nu lavet om på, skriver Thedrinkbusiness.com.
Planen er at udvide sortimentet ganske betragteligt.
"Vi håber, at vi bliver en god destination for specialølsdrikkere. [...] Vi vil bygge det mest troværdige sortiment blandt supermarkederne, så vi lancerer 80 nye produkter - godt over 100, hvis du inkluderer de regionale øl," siger kategoridirektør Drew Tiffin.
Britiske Netto-butikker overtages af lokal konkurrent
De mange nye øl får i udgangspunktet 10 pct. af pladsen, som i butikkerne bliver allokeret til øl, og blandt mere kendte nye leverandører finder man et bryggeri som Brewdog.
Flere af de øvrige supermarkedskæder i Storbritannien har i den seneste tid også skruet op for indsatsen. Mens Waitrose har 95 øl-produkter i deres sortiment har Tesco meldt ud, at de samlet har 70 specialøl på hylderne.
Tesco har mere end 70 specialøl på hylderne
Tesco smider halvdelen Heinekens produkter på porten
Britiske detailkæmper tager Carlsberg til nåde