Afrika er verdens hurtigst voksende ølmarked, så til trods for valutamodvind og økonomiske problemer i lande som f.eks. Nigeria og Senegal, er de globale bryggerkoncerner fortsat ivrige efter at få del i det.
Det skriver Financial Times, som tilføjer, at markedet er vurderet til at have en værdi på 13 mia. dollar, eller hvad der svarer til 90,5 mia. kr.
Analysebureauet Plato Logic har estimeret, at ølmarkedet vil vokse med 4,5 pct. i 2017. Det er væsentlig mere end det globale marked, hvor væksten vil ligge på 1,4 pct. ifølge gruppen.
Financial Times nævner Heineken og Diageo, som nogle af kandidaterne, der kæmper for at få en bid af den store 'våde' kage.
Carlsbergs grønne konkurrent, Heineken oplevede et faldende salg i Nigeria i første kvartal af 2017, viser det hollandske bryggeris regnskab, som blev offentliggjort tidligere onsdag.
Valutamodvind stækker Arlas vækstmuligheder i Afrika
Rygter om at Carlsberg opgiver Afrika - exit i Malawi
Carlsberg bekræfter rygter: Ja, vi sælger Malawi-bryggeri