Den hollandske bryggerigigant Heineken har haft fremgang i salg og indtjening i første kvartal, hvor Asien og Europa trækker op.
Det viser en salgsopdatering for de tre første måneder af 2017, som Carlsberg-konkurrenten har offentliggjort onsdag morgen.
Heineken havde i kvartalet en organisk vækst i volumen på 0,6 pct. trods mindre tilbagegang i Nord- og Sydamerika, Afrika, Mellemøsten og Østeuropa.
Udviklingen er bedre end ventet, da aktieanalytikere adspurgt af Bloomberg News havde ventet en negativ vækst på 0,7 pct. i kvartalet.
I Europa steg volumen med 0,5 pct., hvor der var ventet en negativ vækst på 1 pct., mens Asien viste en fremgang på 5,4 pct. mod en ventet stigning på 2 pct.
På bundlinjen kunne det hollandske bryggeri fremvise et overskud på 293 mio. euro, hvilket er en fremgang fra 265 mio. euro i samme periode året før.
Første kvartal er traditionelt set det mindst vigtigste kvartal for bryggerivirksomhederne, da der bliver solgt færrest øl i denne periode sammenlignet med de tre øvrige kvartaler.
Carlsberg kommer med en lignende salgsopdatering 4. maj, mens bryggeriets næste regnskab først lander i august.
Tesco smider halvdelen Heinekens produkter på porten
Heineken vil forsvare sin røde stjerne mod ungarerne
Heineken overrasker positivt på salget trods svagt Østeuropa