FødevareWatch

Guerilla-strategi skal hjælpe Carlsberg på specialølmarkedet i flere lande

Inspireret af Bacardi har Carlsberg oprettet selvstændige premium-enheder i flere europæiske markeder, som skal være med til at vinde terræn i den dyre ende af ølmarkedet.

Chefen for House of Beer i Storbritannien, Craig Ogden (tv.), sammen med to af sælgerne Alexandra White og Luke Ridge (th.). | Foto: Carlsberg

LONDON

At sælge øl af den specielle art i premium-kategorien er ikke det samme som at sælge øl i massevis i mainstream-kategorien. Det har Carlsberg indset. I stedet for at lade sine traditionelle salgsafdelinger tage sig af salget af specialøl, har bryggerikoncernen oprettet eksterne Craft & Speciality-enheder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier